Lekcja trzecia: Czy wiesz jak walczyć ze smogiem?
Zajęcia rozpoczęliśmy dyskusją dotyczącą walki ze smogiem. Doprowadziła ona do wysnucia wniosku, że SMOG to wina ludzi i ludzie mogą go zwalczyć. Aby sprawdzić, czy mamy rację przeprowadziliśmy eksperyment. Na stole rozłożyliśmy odpady, potocznie zwane „śmieciami”. Wybrane dzieci sortowały rozłożone przedmioty na: plastik, papier, szkło, metal, biodegradowalne i inne. W ten sposób przedmioty zostały uporządkowane, czyli posegregowane. Wycięte znaki recyklingu pokolorowaliśmy według wskazówek podanych przez naszą wychowawczynię. Wykonane znaki przyczepiliśmy do posegregowanych przedmiotów. Doszliśmy do wniosku, że odpady, czyli śmieci należy segregować i nie wolno ich palić. Potem odbył się recyklingowy quiz klasowy, w którym wykorzystaliśmy kartki w kolorach znaków recyklingowych i odpady ze stolika. Dowiedzieliśmy się również co można ponownie wytworzyć z posegregowanych odpadów. Działania warsztatowe polegały na wykonaniu transparentów antysmogowych, które towarzyszyły nam na szkolnym korytarzu. W ten sposób zamanifestowaliśmy przed innymi, że chcemy walczyć ze smogiem i oddychać czystym powietrzem, żeby być zdrowym. Takie działanie i taka postawa uczy ekologicznego spojrzenia i troski o zdrowie swoje i najbliższych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz